Aantal gewonden Oogziekenhuis Rotterdam bijna gehalveerd

Plum Bloom

Registered User
'Volgens oogarts Tjeerd de Faber van het Oogziekenhuis is het aantal van acht gewonden ongeveer gelijk aan dat van de vorige jaarwisselingen.'

Een regel die afkomstig is uit het artikel 'Zeker acht mensen met oogletsel, van wie drie omstanders' op nos.nl (https://nos.nl/artikel/2210066-zeker-acht-mensen-met-oogletsel-van-wie-drie-omstanders.html). Ook andere media melden dat er acht slachtoffers bij het Oogziekenhuis zijn binnengebracht.

Echter, een jaar geleden werden er veertien slachtoffers aangevoerd (zie https://www.metronieuws.nl/nieuws/rotterdam/2017/01/oogziekenhuis-ziet-meer-vuurwerkslachtoffers).

Van 14 naar 8, dat is volgens demagoog De Faber dus ongeveer gelijk. Wel, ik noem het bijna een halvering.

Ik zou iedereen die de afgelopen tijd contact heeft gehad met media, willen vragen om bovenstaande onder de aandacht te brengen van die media.

Schuim

Moderator
Medewerker
Dit is een waanzinnige fout van hem!
Opzettelijk door hem, maar ik ben er heel erg blij mee!

Hier zie je dus gewoon hoe dingen gemanipuleerd worden om maar het eigen belang voor elkaar te krijgen.
Meneer Faber is als deze fout goed naar buiten komt in 1x alle vertrouwen kwijt :slow:

Plum Bloom

Registered User
Grote media zijn ingeseind. Geen idee of ze er iets mee doen.

Godgeklaagd so wie so dat wij als liefhebbers werk verrichten waar zij als journalisten dik voor worden betaald. Kleine moeite voor die lui om De Faber te vragen hoe veel het er vorig jaar dan wel waren, of om het zelf even op te zoeken.

wit1704

Registered User
Zag de man met de snor ook het ernstig oog letsel tonen van vorig jaar, op het journaal???
Wat had dat nou te maken met deze jaar wisseling.

Echt stemmingmakerij. Om toch even te kunnen azijnzeiken.
Soms vraag ik mij wel eens af hoeveel mensen met beschadigen ogen ze gemiddeld per maand binnen krijgen.
Bv. tgv bedrijfsongevallen etc.

Zou die grafiek dan eens willen afzetten tegen de maand december.
Zou die dan er echt zo SUPER er boven uitsteken???

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Goed bezig Jos. Dank voor het zoekwerk. Los van de leugens die de Faber jaarlijks verspreidt begint het nu wel heel erg op te vallen dat hij elk jaar in het nieuws komt. Is hij de enige oogarts in Nederland? Andere oogartsen hoor je of lees je nooit wat van.

Fearwind

Registered User
Het is maar net hoe je het nieuws brengt en feiten achter wegen laat. Natuurlijk is ieder slachtoffer te veel, maar erkennen dat we op de goede weg zitten met alle aandacht voor vuurwerkbrillen, afschaffen verkoop babypijltjes en romeinse kaarsen, lijkt me op zijn minst het benoemen van de daling op zijn plaats.

adgertic

Registered User
Het is maar net hoe je het nieuws brengt en feiten achter wegen laat. Natuurlijk is ieder slachtoffer te veel, maar erkennen dat we op de goede weg zitten met alle aandacht voor vuurwerkbrillen, afschaffen verkoop babypijltjes en romeinse kaarsen, lijkt me op zijn minst het benoemen van de daling op zijn plaats.
Ja maar dan heb je dus als vuurwerkhater geen mooi verhaal meer waarom vuurwerk verboden moet worden.....

Bovenaan