31ste international vuurwerk festival Valencia 2010

Tony

Administrator
Medewerker
Eindelijk is de informatie dan officieel!

De twee bedrijven die zullen schieten zijn A.M. Pirotecnia LDA De Chaves uit Portugal en Pirotecnia Ricardo Caballer.

Ricardo Caballer kennen we allemaal maar Pirotecnia De Chaves is nieuw voor me. Ik heb begrepen dat hun heel veel Lidu producten zullen schieten die speciaal voor zuid-europa gemaakt worden door Lidu voor distributeur Europea uit Valencia.

Binnenkort zal er meer technische informatie beschikbaar komen die we dan hier zullen plaatsen.

De 1ste show begint om 00.00uur en 10 minuten na de 1ste show begint de 2de.

CARTEL%20original.jpg

Michel_G

Zilveren Member
Misschien interessant voor de heren (en/of dames) die er de 9de ook nog zijn 's avonds (iedereen denk ik):

Zaterdag 9 oktober, om 20.00 uur, is er nog een Castillo in Torrent, voorstad/plaats van Valencia. Plaats is perfect te bereiken met de Metro. Die stopt namelijk in de plaats zelf. Castillo wordt geschoten door Vicente Caballer/Pirotecnia Caballer S.A.

De plaats op google maps

Even inzoomen en je ziet de metrolijn lopen.

Bron:
Amigos de la Pirotecnia

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Mascleta en castillo op de 9de. 2 Huge shows op de 8ste en meerdere showtjes in pablo de Vallbona. Ik ga me wel vermaken denk ik...
Kan me geen beter huwelijksreis indenken zelfs.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Iemand die weet door wie en hoe laat er geschoten gaat worden 6 en 7 Oktober in Pablo de Vallbona?

6 & 07 oktober. Festiviteiten van Onze Lieve Vrouw van de Rozenkrans . De festiviteiten beginnen met de traditionele overdracht van de Maagd van het heiligdom van Onze Lieve Vrouw van Overvloed aan de parochie van de Heilige Drie-eenheid de avond voor de vakantie. Gedurende twee dagen vakantie, optochten en processies vinden plaats in aanwezigheid van de koninginnen van de partijen en de civiele autoriteiten , militaire en kerkelijke begeleiden Onze Lieve Vrouw van de Rozenkrans en de Heilige Drie-eenheid.

Tony

Administrator
Medewerker
Normaal gesproken om 14.00uur de mascletas en s'avonds rond 22.00uur (dacht ik) de shows of mascletas.
Maar dat staat verder los van dit festival in Valencia stad.

Tony

Administrator
Medewerker
Ze zijn al volop aan het bouwen in de rivierbedding. Ik denk dat de portugeuse show al voor 70% klaarstaat! Kikkuuhhh. Het lukt me niet om hier live fotos up te loadrn. Die houden jullie nog tegoed.

Tony

Administrator
Medewerker
Ben net bij de opbouw van Ricasa geweest en er staat heel erg veel. De rijen staan dubbeldik opgesteld. Ricardo zegt zelf zijn grootste show in valencia ooit te schieten.

Laatst bewerkt door een moderator:

shadow13

Registered User
Ben net bij de opbouw van Ricasa geweest en er staat heel erg veel. De rijen staan dubbeldik opgesteld. Ricardo zegt zelf zijn grootste show in valencia ooit te schieten.

Ik ben erg benieuwd naar de beelden van die show dan,want dat moet wel een gekkenhuis worden.

PyroPlop32

Registered User
Toon, waar blijven die foto's !

Ik ben ook heel erg benieuwd, en baal dat ik daar niet ben met dat mooie weer en de vele showtjes.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik heb nog geen echte foto's gemaakt. Morgen neem ik de grote cam mee om een paar overzicht plaatjes te maken.
Ik zal morgen wel vanaf een hoog terras filmen en foto's maken. Ik hoop dat de wind mee werkt want dan zal ik 1000% me best doen om jullie iets moois te laten zien.

Tony

Administrator
Medewerker
Zo, het festival zit er weer op.
Ik heb genoten van de 2 shows. A.M uit Portugal gaf een mooie show met alleen maar kwaliteits chinees vuurwerk.
Hier zie je dan het verschil met wat wij vaak in Nederland zien. De cakes die er werden geschoten vond ik allemaal van hoge kwaliteit, en de bommen erboven waren stuk voor stuk goed afgewerkt.

De show van Ricasa was adembenemend zo groot en mooi. Ik vond dit ook de beste show die ik ooit van hun had gezien.
Hij werd wel agressief geschoten waardoor je gewoon geen tijd had om bij te komen van het beeld wat je ervoor gezien had., Ondanks dat we veel shows van Ricasa zien heb ik hier ook wat nieuwe/andere effecten voorbij zien komen. En dan de finale! WOW, die was echt WOW. Ik heb best veel shows gezien en zover mijn geheugen reikt is dit denk ik voor mij de beste show die ik ooit gezien hebt (Buiten Pyromusicals/mascletas etc).

Ik ga hier werken aan de films! Misschien krijg ik ze nog online ook.
Hangt een beetje van het internet hier af.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
zoohee ben erg nieuwsgierig geworden naar de beelden.. zal rustig wachten tot er beelden online zullen komen.

Tony

Administrator
Medewerker
Sinds een hele lange tijd heb ik zelf weer eens wat foto's gemaakt. Jose Pallares heeft gefilmd en die film heb ik al klaar op em computer staan. Maar uploaden met 30 kb/s werkt niet echt met hele grote bestanden dus hier eerst een selectie van mijn foto's.

Deze foto's zijn gemaakt van de show die A.M. De Chaves uit Portugal schoot. Er komen er nog meer in de volgende posts.

Tony

Administrator
Medewerker
Punt bij de fotos is dat de rook soms een beetje hangen en soms voor het vuurwerk kwam te hangen. Vochtig heb ik het zelf niet ervaren. De lenzen waren in ieder geval droog.

Meer foto's upload ik wanneer de wifi er weer zin in heeft.

MichelAngelo

Registered User
Wij willen dit jaar ook in oktober naar Valencia om dit festival voor het eerst mee te maken. Fallas in maart is voor ons geen optie, omdat we dan meer in de wintersport zitten (Ja, je zal die problemen allemaal maar hebben :)).

Die shows worden als ik goed begrijp in de bedding geschoten? En zijn er in oktober ook nog mascletas? En waar?
Ook weer op Plaza de Ayuntamiento? Hostal Venecia ben ik al tegen gekomen, maar ik zag bij bookings ook Husa Dimar. Zijn dat voor oktober goede opties en heeft iemand ervaringen daarmee?

Alvast bedankt.

mickeyzegtboem

Registered User
De 2 avondshows zijn inderdaad in de bedding, op de vertrouwde plaats van tijdens fallas.
Wat ik me zo kan herinneren is er tijdens deze dagen ook 1 mascleta, op het plein alleen dan zonder kooi dacht ik (dus ook "beperkter" qua opzet.
Verder is er in pablo de Vallbona ook redelijk wat te doen tijdens deze dagen.

Beide hotels die je noemt staan aardig goed bekend.

Bovenaan