250 dierenliefhebbers protesteren tegen vuurwerk maar worden geprovoceerd

Moontan

Moderator
Medewerker
250 dierenliefhebbers protesteren tegen vuurwerk maar worden geprovoceerd

Liefst 250 dierenliefhebbers hebben zondagmiddag in Nijlen geprotesteerd tegen het aansteken van vuurwerk op oudejaarsavond. Toen stierf in een weide in Nijlen het paard Pullo aan een hartaderbreuk. Ook op heel wat andere plaatsen overleefden paarden, schapen, honden en ander kleinvee het vuurwerk niet.

Er werd gewandeld naar het gemeentehuis en daar werden petities afgegeven. Tijdens de wandeling werd er gestopt aan de weide waarin Pullo stierf.

Zaterdagavond waren de manifestanten die toen al in Nijlen waren in de buurt van de Broechemsesteenweg door buurtbewoners geprovoceerd door het afsteken van vuurwerk. De dierenliefhebbers lieten het niet aan hun hart komen. Eén van hen was zelfs vanuit Brugge met de trein naar Nijlen afgezakt om mee zijn onvrede te kunnen betuigen

http://nnieuws.be/artikel/250-dierenliefhebbers-protesteren-tegen-vuurwerk-maar-worden-geprovoceerd

Koetje

Registered User
Een heleboel overleden dieren door vuurwerk? Ik geloof er maar weer weinig van. Raar geschreven stukje is het ook.

AWG

Registered User
ik kan er geen touw aan vastknopen aan dat hele verhaal niet, warrig en onsamenhangend.

hartaderbreuk van vuurwerk??
divers klein gedierte schrikt zich dood van vuurwerk, wat een bijzonder land leven wij dan wij steken nog veel meer vuurwerk af, maar ik heb nog geen enkel verhaal gelezen van een klein of groot dier dag zich doodschrok op oudjaarsavond??

overdrijven of een sterk verhaal vertellen is wel eens leuk, maar liegen??

Pyrohond

Registered User
Gek dat sommige honden er totaal geen last van lijken te hebben. Of zou dat net zo gaan als bij dat ventje dat een brief schrijft aan de burgemeester. Het baasje houd niet van vuurwerk, dus hondje ook niet.
Lijkt mij gewoon een hoopje zielige mensen bij elkaar in de letterlijk zin van het woord. Alleen al als je die hoofden ziet. Allemaal mensen die zich maar wat graag in een slachtofferrol gooien volgens mij. Ik heb medelijden met die beesten!

Bovenaan