[14-07-2024] Quatorze Juillet - Arcachon - Frankrijk

Schuim

Moderator
Medewerker
Schuimpie had op z'n terug van de vakantie met de sleurhut de wind goed staan zodat die mooi op het juiste moment daar was om die befaamde Franse feestdag is mee te maken.

13 en 14 juli beloofden leuke dagen te worden daar. Want ze hebben er weinig moeite mee om de boel een dag eerder te vieren, zodat het een zaterdag is.
Of netjes op de 14e als dat een zondag is.

De 13e een show bezocht in het dorp waar mijn camping gevestigd was. Het dorp heeft goed 8000 inwoners dus heel spectaculair zou het niet worden. Maar de Fransen mogen graag wat leuke shells tussen door schieten.

Aangekomen op de schiet locatie stonden daar wat speakers op statief de mensen aan te kijken. Een Pyromusical dus. Och, op zn tijd kan ik dat geinig vinden, en als we er dan toch zijn..
De geluidaman teste de installatie een half uurtje van te voren en alles was er klaar voor. Dachten ze..

Toen de show begon 1 bak overstuurd geluid en ruis, alsof je van die meme filmpjes aan het kijken bent waar ze het geluid in eens bij overstuurd maken. Om te huilen..

En de techniek, die hadden niks door op het afstandje dat ze zelf stonden.
Weg sfeer, en de show viel er compleet door in het water.
Helaas een hoog hek om.het terrein heen anders had ik er persoonlijk nog de stekker uit de speaker getrokken maar helaas.

De eigenaar van de camping tipte ons voor de 14e de show in Arcachon, een badplaats waar ze vanaf de pier vuurwerk zouden schieten.
Smiddags even een kijkje wezen nemen en er stonden aardig wat buizen te bruinen in het zonnetje dus we gingen er voor.

s' Avonds aangekomen heerlijk met de kont in het zand van het strand, bij iemand over zn schouder op zn tablet de wedstrijd Spanje - Engeland nog mee kunnen kijken en om 23:00 begon de show met een portie heerlijke salutes in oplopend tempo.
Verder een erg vermakelijke show gezien met mooie scenes en enkele hele fraaie shells.
Geen slechte show om zo is te bezoeken.

Knettermans

Bronzen Member
Leuk verslagje Schuim!

Ik had dit jaar ook het geluk om zo'n showtje bij te wonen. Het was best een aardige show, muziek erbij maar er was weinig verband tussen de muziek en het vuurwerk. Gelukkig heb ik meer met het vuurwerk bij dat soort gelegenheden. Het grootste deel bestond uit F2 en F3 consumenten vuurwerk en af en toe wat kleine shells.

Laatst bewerkt:
Bovenaan