100 schots thunder with silver tail and final green

rollingthunder

Registered User
iemand ervaring met het blokje "thunder ranch"
100 schots thunder with silver tail and final green?

ik meen dat het een 700 grams blokje is en van bonbridge en valt onder de klasse 1.3

Laatst bewerkt:

Moessa

Registered User
Ja ik heb hem ook gehaald, maar kan nergens info erover vinden.

Hij koste in ieder geval 65,- Euro bij Alpeco.

Dus ik ben ook wel benieuwd, anders moet ik hem maar afsteken!

rollingthunder

Registered User
ik vind ook vaag dat hij in de klasse 1.3 hoort terwijl bijv de 240 schots flower exhibition tot de klasse 1.4 hoort. iemand hier antwoord op?

Moessa

Registered User
Die volgorde is niet van 1.1 naar 1.6 maar anders, hier staat het wat duidelijker beschreven.

Ontplofbare stoffen en voorwerpen zijn ingedeeld in 6 subklassen, te weten:

Klasse 1.1 : Stoffen en voorwerpen met gevaar voor massaexplosie.
Klasse 1.2 : Stoffen en voorwerpen met gevaar voor scherfwerking, maar zonder gevaar voor massa explosie.
Klasse 1.3 : Stoffen en voorwerpen met gevaar voor brand en/of gering bijgevaar van scherfwerking of luchtdruk.
Klasse 1.4 : Stoffen en voorwerpen met een gering explosiegevaar.
Klasse 1.5 : Stoffen en voorwerpen die zeer ongevoelig maar wel massa-explosief zijn.
Klasse 1.6 : Voorwerpen die extreem ongevoelig zijn, zonder gevaar voor massa-explosie.

Van gevaarlijkste naar minder gevaarlijk: 1.1 -> 1.5 -> 1.2 -> 1.3 -> 1.6 –> 1.4

Laatst bewerkt:

rollingthunder

Registered User
dat is erg duidelijk :)

maar dan toch blijft mijn conclusie hetzelfde ;)
het blokje waar het hier om gaat is dus inprincipe gevaarlijker dan de 240 schots flower exhibition. mijn vraag blijft dus hetzelfde hoe kan dat :p
het is namelijk maar een 700 grams blokje en de flower exhibtion 2900 gram

Moessa

Registered User
Ik denk dat het aan het soort kruid ligt, de Thunder Ranch is een echt knal flowerbed en bevat dan denk ik een ander soort kruid. Terwijl de Flower Exhibition een sier flowerbed is, dat is het verschil in gevaar, anders weet ik het ook niet. |:(

Ben eigenlijk vooral op zoek naar een filmpje ervan, had er 2 moeten halen dan kon ik er alvast 1 afsteken. |:(

Anthony_bomb.

Registered User
Xavier zal dit vast weten.
Ik heb dit knalblokkie ook zien staan bij Alpeco.. maar heb hem laten staan, puur om het feit dat ik hem niet kende en niemand er over hoorde.

ief

Registered User
Ik heb dit blok vorige week afgestoken.
Het blok duurde 1 minuut en 45 seconden.
De knallen vond ik te vergelijken met die van de thunder met groene tail van vorig jaar.
Het blok gaat rustig van start en schiet ze er aan het einde iets sneller achter elkaar uit, ook zit er nog een kleine finale aan want dan schiet hij er een stuk of 6 tegelijk uit.

ief

Registered User
Luna 1337 zei:
dus het is een goed knalblokkie en zeker de moeite waard voor die prijs

Ja hoor ik heb er nog twee gehaald voor oud en nieuw, ik vindt het zeker voor zo een prijs een toppertje.

Laatst bewerkt:

rollingthunder

Registered User
allereerst neem ik terug wak gezegt heb.

filmpje loopt niet helemaal gelijk met het geluid maar het effect komt over en ik vind het een supergaaf blok :) thnx voor eht filmpje

Luna 1337

Registered User
whaha ik denk dat dit mischien wel 1 van de beste knalblokkies is die alpeco verkoopt vooral kwaliteits/prijs verhouding is erg netjes

Moessa

Registered User
Luna 1337 zei:
whaha ik denk dat dit mischien wel 1 van de beste knalblokkies is die alpeco verkoopt vooral kwaliteits/prijs verhouding is erg netjes

Zeker weten! 100s, goede knallen, ongeveer 1:45, leuke tail, leuke finale en dat allemaal voor 65 Euro.

Deze is in ieder geval voor herhaling vatbaar, maar eerst even wachten tot 31 December dan kan ik hem tenminste in het echt zien/horen/ruiken/voelen en dat verschilt wel eens van filmpjes!

ief

Registered User
rollingthunder zei:
ik vond het een leuk blokje alleen was niet echt onder de indruk van de knallen. de laatste 2 salvo's van 5 gingen er meer op lijken :p

ik had er al een afgestoken op ongeveer 3 december en deze leek veel harder te gaan als de 3 die ik op oud en nieuw had.

PatjuH

Registered User
plaatje thunderranch
PICT4375copy.jpg

het is dus een 25mm blokje.
PICT4387copy_158266.jpg

en thunderbay ook..
dus de knallen zullen misschien niet eens zoveel verschillen??

denk dat ik dit jaar maar voor 2x thunderranch ga ipv 1 keer thunderbay:7

Bovenaan