0:00 show van Skies

Skies

Registered User
Deze 0:00 show (zie dit topic) is al om 21:30 de lucht in geschoten omdat ze voor 0:00 regen en windkracht 5 hadden voorspeld. Aangezien de afgelopen jaren ook al waren verregend en verwaaid, was ik er helemaal klaar mee en besloot het af te schieten nu het nog mooi weer was. Achteraf regende het toch niet maarja het uitzicht (moet ik nog monteren) was wederom geweldig dus erg was het niet. En ik had nog vier cakes over die niet afgingen doordat het doorlonten was misgegaan (zie opnieuw dit topic) Bovendien lustte ik op deze manier voor het eerst wél een oliebol kort voor de jaarwisseling...

Linksboven zie je de producten die voorbij komen.

Er gaan verder geen verschillende producten tegelijk de lucht in, ik vind het jammer van het geld en bovendien zie je dan de individuele effecten niet meer. Maar de Hoogmoed samen met de New Moon zag er toevallig erg mooi uit, die had ik achteraf beter wel tegelijk kunnen afschieten, vooral omdat de hoogmoed de zachtste knalletjes had van alle geschoten producten :)

Mijn favoriete deel van de show zijn de fluiters, de timing hiervan ging ook perfect :) Hier had ik achteraf beter de finale van kunnen maken.

De helft van de show tijd bestaat overigens uit het Fairytail assortiment, mede doordat doorlonten van de Mixed Box dus was mislukt.
Maar ik was er erg blij mee :)
Idioot veel werk voor 8 minuten, maar de voorbereiding is minstens zo leuk dan het uiteindelijke ontsteken. Anders had ik het ook nooit gedaan. Ik moet wel zeggen dat het vrij spannend was om zo veel zwaar vuurwerk in huis te hebben.
Of er volgens jaar weer een show(tje) komt zal afhangen van waar ik dan woon. Dit is op een weiland afgeschoten en ik zou dit nooit in een straat doen.

Het is met twee camera's gefilmd waarvan de 'hoofd-camera' in 4k... De microfoon stond elders op het weiland zodat je er geen stemmen doorheen hoort.
Ik heb op een aantal plekken enkele seconden eruit geknipt maar over het algemeen ging de timing aardig goed :)

wit1704

Registered User
Mooie show.

Jammer dat het toch nog redelijk hard waaide.
Had denk ik nog mooier geweest zonder wind. Bleven de effecten wat langer hangen.

Je zegt dat je die show nooit in een straat zou schieten. Nou wees er maar zeker van dat mensen dat wel gewoon doen hoor.
Ik had dit jaar nm ook allemaal spul (onverbrande metaaldeeltje) in mijn haar.
Nadat mensen lekker bezig waren met grote blokken af te schieten.

Laatst bewerkt:

Skies

Registered User
Inderdaad, mega grote en lange effecten van de Fairytail. Soms vrijwel even breed als een waaiercake. Dat zie je vooral op beeld goed als ik even knip naar de andere camera op 3:44.

Firecrack-R

Registered User
Erg mooi show! Mooi beeldmateriaal ook, erg fijne kwaliteit beeld en geluid. Al vind ik het persoonlijk juist leuk en sfeervol om mensen te horen op vuurwerkfilms. Maar dat is persoonlijk.

En is die cake op 3:44 een legale cake??? Donders wat een effecten.

Skies

Registered User
Thanks, geen idee ik heb de hoogmoed nog niet eerder gehad maar ik dacht ook dat hij hard moest knallen. Maar het kan zijn dat het ook gewoon niet opkan tegen al die 25mm bombettes....

Bovenaan