Vincer's Fallas-ontmaagding 2013

vincer

Registered User
19 maart 2013

Vandaag stond ik brak op met barstende koppijn, een flinke kater dus! Het smaakte gisteren iets al te goed....
Vandaag zouden we weer de straten in gaan op de fiets, we hebben ervoor gekozen om Russafa in te gaan.
Na een rondje fietsen hadden we er twee gevonden die achter elkaar zouden gaan en we wilden om 15:00 uur bij Mercado Colon de mascleta van Marti bekijken. De eerste mascleta die we zagen was goed hard, helaas niet kunnen filmen want we stonden midden in een plaatselijke mistbank, haha. De tweede was om de hoek en deze werd ook persoonlijk geschoten door Marti. We stonden natuurlijk weer vooraan en de oortjes kriebelde behoorlijk ondanks de oordop.

Na deze mascleta nog even een rondje in de buurt gefietst en aan het eind van de straat ging er nog 1 de lucht in, snel er naar toe gefietst en gelukkig nog het einde mee kunnen pakken. Ook deze ging weer goed hard en we stonden met onze neus op de salutefinale.

Hierna weer even rond gezocht en er hing er weer 1, die rond half drie geschoten zou worden. Deze was van Portugues en het was redelijk rustig. Dus nog even gewacht en het was weer genieten, plaatsje op de eerste rang natuurlijk!

Inmiddels was het iets voor 15:00 uur dus snel naar Mercado Colon gefietst, eenmaal aangekomen was het stervens druk. Snel de fietsen gedumpt en ons naar voren dringen tot aan de hekken. Deze was ook weer goed hard met een heerlijke finale.

Hierna even ons laatste vuurwerk opgestookt in de bedding want morgen was de terugreis al! Wat gaat de tijd snel als je het naar je zin heb. Na het stoken even een biertje gedaan, al smaakte deze niet meer zo lekker na gisteren, daarna nog even wezen uitrusten in het appartement.

Rond 6 uur zijn we richting porta del la mar gegaan om de optocht te bekijken en het eindshowtje natuurlijk. We moesten lang wachten voordat ze bij de rotonde waren, dit lange wachten was behoorlijk afzien na deze zware dagen.

Na de show richting Russafa vertrokken om te kijken waar we nog iets leuks konden vinden. Na een rondje fietsen met een bucket van de KFC in ons fietsmandje hadden we een paar leuke mascleta’s gevonden bij grote poppen. De eerste die we hebben bezichtigd was de volgende van Marti met een eersterangs plaats:

Hierna zijn we richting de pop gegaan die mijn favoriet was, die met de baby’s. Hier hing ook een kleine mascleta van de pop erachter. De verbranding van de pop en de mascleta gingen gelijk, gelukkig stonden we precies tussen deze twee:

Na deze was het tijd om terug te gaan naar het appartement, maar onderweg kwamen we nog een mooie pop tegen met rondom aardig wat vuurwerk, dus toch nog maar even wachten op het laatste vuurwerk van Fallas 2013:

Helemaal brak me bedje in, heel erg moe maar meer dan voldaan!!!!

20 maart 2013

Vandaag was de dag om weer terug te gaan huis, na een vertraging van 8 uur op het vliegveld eindelijk vertrekken richting Holland. We landen op Brussel waar we snel onze koffers hadden. De trein gepakt naar Antwerpen en daar zijn we gestrand. Dan maar een hotel, maar vanwege een expo was er geen enkele kamer meer te krijgen in meerdere hotels. Biertje en ik wilde erg graag naar huis en we hebben dus maar een taxi gepakt richting Holland. Het laatste eind heeft Biertje mij nog thuis gebracht met zijn auto, hiervoor mijn grootste dank!!

Thuis helemaal brak in elkaar gezakt maar met een berg herinneringen aan een geweldige tijd!!