VERBAKEL VUURWERK IN CHINA

VERBAKEL VUURWERK IN CHINA

Aankondiging
12 Februari vertrekken we met een groepje vuurwerkhandelaren naar China, om alweer nieuwe artikelen voor de "China Red" collectie in te kopen voor jaarwisseling 2012/2013. Op deze pagina zal ik verslag doen van deze reis. Volg deze reis 'op de voet' vanaf 12 februari. groeten Ed Verbakel

12/02/2012 Reis is begonnen
Eerst in Rijswijk m'n collega Frits ophalen en daarna naar Schiphol. Hier verzamelen we. Wij sluiten ons aan bij Kees en Ben om vervolgens met de China Red 'club' op reis te gaan. Door de sneeuw lopen we iets vertraging op. Rond 16.30u stijgen we op met de vlucht KL 0883 richting China.

13/02/2012 aankomst in China
We komen om 11.00u plaatselijke tijd aan in Xiamen. Ongeveer 55 minuten later dan gepland. Nu even een burgertje pakken bij KFC, en ruim 2 uur later vliegen we naar Changsa. We boarden om 13.30u. Eenmaal in het vliegtuig blijven we meer dan een uur aan de grond. .... het zou te druk in het luchtruim zijn?! In Changsa aangekomen staat Carlson, onze contactpersoon in China, al op ons te wachten. Het laatste stukje van de reis kan beginnen. Met een goed uur staan we voor ons hotel in Liuyang. Te bedenken dat ik meer dan 24 uur geleden de voordeur van mijn huis achter me dicht trok. Maar goed je moet er wat voor over hebben om het kloppende hart van de Chinese vuurwerkindustrie te bezoeken, want..... "hier gebeurt het".

Gelijk aan het werk. We spreken af om in 15 minuten ons op te frissen. Daarna staat Carlson alweer voor de deur om ons op te pikken. Hij neemt ons mee naar een afsteekplaats op 15 minuten rijden van het hotel. We krijgen 16 sampels te zien waar eventueel wat nieuwe cake's bij zitten voor de nieuwe collectie 2012. Prettig is dat de 2 cake's uit de bestaande collectie er met kop en schouders bovenuit blijken te steken. Er wordt een nieuwe 100 shots knalcake geschoten... bizar. We gaan nog wel wat sleutelen aan de effecten deze week maar dit gaat echt een topper worden. Het overige wat geschoten wordt is onder de maat. Er moet deze week nog behoorlijk aan gewerkt worden. Tijdens het eten heeft Carson een schrift vol met aantekeningen gemaakt van de veranderingen die er aan gepleegd moeten worden. We gaan morgen naar kantoor om de verpakkingen en de labels te bekijken .... lees verder

14/02/2012 Collectie doornemen met onze agent

Vandaag vroeg opgestaan. Opzich geen probleem om 4 uur vannacht lag ik al klaar wakker naar het plafond van mijn hotelkamer te kijken. Even ontbijten en we worden opgehaald om het kantoor van onze agent Carson te bezoeken. Hier nemen we de volledige collectie van afgelopen jaar door. Aangezien deze top was hoeven we het hier niet al te lang over te hebben. Ook wordt doorgenomen wat we voor het aankomende jaar toe willen voegen aan onze collectie. Dit neemt behoorlijk wat tijd in beslag. We hebben gewoon veel te veel ideen voor aankomend jaar. In ieder geval meer dan uitvoerbaar is. Dus we moeten een keuze maken. We hebben Carson opdracht gegeven om van onze beste ideeen samples te laten maken, zodat wij deze vrijdag kunnen bekijken.
Einde van de middag gaan we op pad om diverse kleine fabriekjes te bezoeken. Overal nemen we wat mee om te testen. Fluitpijltjes, cake's, romeinsekaarsen noem het maar op. Aan het einde van de dag ligt onze kofferbak helemaal vol. 's Avonds langs de rivier steken we de handel af die we hebben megenomen. Er zitten best leuke dingen bij, wat denk je van een 2" romeinsekaars, 8 shots? super gaaf, maar mag helaas niet op de Nederlandse markt verkocht worden. Morgen vroeg bezoeken we het kantoor van Luco. lees verder

15/02/2012 Bezoek Luco fireworks
Vandaag bezoeken we het kantoor van Luco. We worden 's morgens vroeg al weer opgehaald bij het hotel door Archy een agente van Luco vuurwerk. Zij neemt ons mee naar hun kantoor. Dit is ongeveer anderhalf uur rijden van ons hotel. We moeten hiervoor naar Ping Xian. Dit ligt net in een ander district. Hier bezoeken we een groot kantoor, met een mooie showroom. Net een snoepwinkel voor grote kinderen. Het assortiment is bijzonder uitgebreid. Van sterretjes, partypoppers tot de grootste cake's. We nemen alle artikelen door die we voor onze collectie nodig zouden kunnen hebben. Tussendoor steken we buiten nog wat sampels af, waar echt leuke artikelen bij zitten.

We krijgen overal te horen dat de prijs van het vuurwerk dit jaar behoorlijk is toe genomen. Dit komt deels door de koers van de RMB ten opzichten van de dollar. Maar het schijnt ook steeds moeilijker te zijn om personeel te kunnen vinden voor de vuurwerkindustrie. Veel fabrikanten met andere produkten als vuurwerk, vestigen zich in deze regio. Zij komen uit regio's die voor hun produktie te duur zijn en bieden vaak betere werkomstandigheden dan de vuurwerkindustrie. Daarom moet er door de vuurwerkproducenten meer betaald worden om personeel te behouden. Morgen weer een afspraak met een fabrikant. Horen we deze ons te vertellen heeft ! lees verder....

16/02/2012 Bezoek grote fabriek
Om 11.30u hebben we in de lobby van het hotel een afspraak met een agent van een grote fabrikant. Dus we spreken af om 8.00 uur aan het ontbijt te zitten zodat we eerst nog even de stad in kunnen gaan. Onderweg komen we langs allemaal klein winkeltjes die van alles verkopen. Natuurlijk ook vuurwerk. Wij kunnen het niet na laten om 2 Chinese matjes en een Chinees rollen te kopen. We lopen even naar de overkant van de straat om het af te steken, dat kan hier gewoon nog. Het geen we gekocht hebben zijn witkruid producten met heel veel snelheid en harde felle knallen... Super kon dit nog maar bij ons! In het centrum van de stad zien we ook heel veel mooie en nette winkels. Die bv in het straatbeeld van Amsterdam ook niet zouden misstaan. De welvaart neemt hier in een hoog tempo toe.

Rond 12.00u zien we de agent waar we een afspraak mee hebben in de lobby. Hij neemt ons mee naar hun kantoor in de stad, een kwartiertje lopen vanaf ons hotel. Daar doen we een bakkie in de showroom en kijken onze ogen uit naar het vuurwerk wat om ons heen staat. Deze fabrikant doet veel handel met Europese en Americaanse partners. Ze hebben fabrieken in deze regio, maar ook ik het zuiden van China...geen kleine speler dus. We nemen ons assortiment door en de eventuele aanvullingen hierop. s'Avonds wordt een demo voor ons geschoten om ons een beetje een idee te geven van hun assortiment en kwaliteit. In totaal 35 producten: fonteinen, pijlen, cake's. We zijn blij verrast. Er zitten echt mooie dingen bij. Zelf heb ik niks met fonteinen, maar er zit hier een fontein bij die ik erg mooi vond. Hopen dat er nu maar met een goed voorstel komt, dan was dit weer een zinvolle werkdag in het verre China. Lees verder...

17/02/2012 lange dag met veel vuurwerk
Deze morgen hebben we een afspraak met een agent vlak in de buurt van ons hotel. We nemen ook met hem alles door wat we op ons verlanglijstje hebben. Om ons heen staan heel veel voor mij herkenbare artikelen. Hij doet al veel handel met de Nederlandse markt. Na een uurtje of 3 hebben we alles besproken. Hij stelt voor om ons vanavond enkele producten te schieten. Natuurlijk geen probleem, het zal alleen een drukke avond voor ons worden. Onze eigen agent schiet vanavond namelijk ook 35 producten voor ons.

18/02/2002 Nog even wat puntjes op de I zetten.
Vanmorgen hebben we weer een afspraak op kantoor bij onze agent. Hier worden nog een keer alle items met hem door genomen. Ook worden de nieuwe items van tube tot tube doorgenomen, welke effecten, welke formatie, welke snelheid. In april gaat Kees weer terug om te kijken of het werkelijk zo mooi wordt als bedacht hebben. Als dit zo is, worden dit stuk voor stuk toppers!! Rond 17.00 uur komen we terug bij het hotel, even een happie eten en s'avonds weer nieuwe producten schieten. Hier voor gaan we weer naar de lokatie langs de rivier. Er worden wat kleine cake's geschoten die we aan de collectie willen toevoegen. Er zitten leuke dingen bij. Het is wel moeilijk onze ogen te houden op de producten die voor ons geschoten worden. Achter ons staan ze 12 inch Shells te schieten. Zware klappen met uitwerkingen tot wel 100 meter toe... Echt fantastisch!! Ook worden hier vuurwerk producten geschoten helaas niet voor de Nederlandse markt. Veel zwaarder, echt helemaal top!! Voor ons vuurwerkliefhebbers is dit echt genieten. 22.00uur het zit er weer op. Morgen weer op tijd uit de veren om aan onze reis terug te beginnen .. Lees verder.

19/02/2012 Helaas mensen het zit er weer op
Vroeg uit de veren 7.00 uur worden we opgehaald bij ons hotel in Liuyang. We worden weg gebracht naar het vliegveld in Changsha. Daar vandaan vliegen we naar Xiamen om vervolgens de dag daarop weer naar Amsterdam te vertrekken. We hebben een hoop werk verzet, leuke nieuwe dingen bedacht. Volgens ons gaan de echte vuurwerkliefhebbers weer genieten van de nieuwkomers in het China Red assortiment.

Met dank aan Kees, Frits, Ben, en mijn persoon Ed.

Laatst bewerkt:

VOORBEREIDINGEN IN VOLLE GANG

De voorbereidingen voor het seizoen 2012/2013 zijn al weer in volle gang. Natuurlijk is er weer hard gewerkt aan de collectie van China Red. Hier kunt u verwachten "Het Beste Pakket van Nederland". Dit wordt absoluut een topper. Maar U kan nog veel meer mooie nieuwe artikelen verwachten, stuk voor stuk natuurlijk van de beste kwaliteid. Natuurlijk zijn we ook bezig om volop scherpe akties voor te bereiden. We houden u op de hoogte!!

CHINA BEZOEK OKTOBER 2012

Productie bekijken en controleren.
Oktober 2012, we gaan weer naar China om onze geproduceerde artikelen te controleren en te testen. Het mooiste van deze reis zijn natuurlijk onze nieuwe produkten, die we voor het eerst gaan zien en testen. We hebben maar een paar dagen... Dus werk aan de winkel..!!

Aankomst in vuurwerkland.
We komen 19 okt. s'avonds, na een lange reis, aan op het vliegveld van Changsa. Hier vandaan reizen we met de auto naar Liuyang, de vuurwerkstad van China en dus eigenlijk van de wereld. Nergens wordt zoveel vuurwerk geproduceerd als hier. We worden van het vliegveld opgehaald door onze agent Carson. Het is ongeveer anderhalf uur reizen naar Liuyang. Tijdens de autoreis rijden we door een 4km lange tunnel. In het midden van deze tunnel is net voor ons, een ernstig ongeluk gebeurt. Een klein transportbusje is op de andere weghelft geraakt en boven op een vrachtwagen geklapt. Busje lag op zijn kant en versperde de weg. De bestuurder zat beklemd, zag er allemaal niet zo best uit. Best een benauwd gevoel. Ik moest er niet aan denken dat de boel in de brand zou gaan. Achter ons was de tunnel al snel volgelopen. Het begon ook redelijk benauwd te worden met uitlaatgassen in de slecht geventileerde tunnel. Ruim 2 uur later is de weg weer vrij. We komen 's nachts om 3.45 uur bij ons hotel aan. We spreken af om iets later te gaan ontbijten na al dit oponthoud.

Nieuw produkten bekijken en bespreken.
Onze grote vriend Carson komt ons om 9 uur ophalen, we gaan direct naar het kantoor. Hier staat de hele collectie voor dit jaar. Dus ook onze nieuwe artikelen zoals de Camuro Dream, China Red Box 4.1, vier hele dikke cakes in een box (2 rechte 36 shots en 2 v-shape cake's 36 shots). Dit moet absoluut een topper worden. Ook de Redclusief is een geweldig groot pakket maximaal gevuld met top producten. De Mega Maxi ziet er ook geweldig uit. Dit is natuurlijk de grotere broer van het succes nummer van vorig jaar de Mega Mini. Red Bastards is een artikel waar we heel veel van verwachten, dit zijn namelijk de grootste Thunder Kings (shock's) die er gemaakt worden (kijk ook maar bij HOT NEWS ). We hebben deze voor een echt geweldig lage prijs neergezet: 40 stuks voor € 14,95.
Dan is er de Sky Runner, 10 geweldige pijlen. De kenner zal ze herkennen want we hebben een heel bekende pijl en zoniet de beste, uit de vuurwerk-scene gekozen. We hebben zelf er een andere look aan gegeven die naar onze mening er mag zijn!! We zijn bijzonder tevreden over hoe het er allemaal uit ziet. Vanavond gaan we testen nu maar hopen dat de uitwerking maar net zo goed is als de verpakking eruit ziet! Verder worden er nog nieuwe ideeën en artikelen besproken waar we volgend seizoen eventueel de collectie weer mee kunnen versterken.

Fabrieken bezoeken en vuurwerk testen.
's Middags bezoeken we nog een fabrikant waar onze knalcake gemaakt wordt, ziet er allemaal goed uit en de productie ligt op koers. Het loopt al tegen de avond en op de terugweg is er een mooie locatie uitgekozen waar we gaan testen en filmen. We zijn natuurlijk erg benieuwd naar de nieuwe producten. Alles is eigenlijk top!! Maar wat ik echt bizar vind is Mega Maxi en de Camuro Dream. Camuro dream is echt heel mooi en heftig.. maar de Mega Maxi is echt een spektakel. Als je dit in de straat afsteekt zal niemand zijn ogen hier vanaf kunnen houden en iedereen, zonder uitzondering, zal zich omdraaien om hier naar te kijken. Om even de eerste woorden van Kees te gebruiken "wat een beuker". Hij is erg snel maar juist hierdoor een spektakel van jewelste!!

De dagen daarna bezoeken we nog enkele fabrikanten die voor ons produceren. Bij elke fabrikant worden steekproeven genomen en getest. Door er kort op te zitten proberen we de goede kwaliteit van China Red hoog te houden.

We nemen afscheid van het vuurwerkgebied en spreken af dat we in februari alweer terug zijn voor het seizoen 2013.

Met dank aan Carson, Kees, Andre en mijn persoontje Ed

foto,s:

Voorbereidingen in volle gang

De voorbereidingen voor het seizoen 2014/2015 zijn al weer in volle gang. Natuurlijk is er weer hard gewerkt aan de collectie van China Red. Dit jaar kunt u oa verwachten "STRICTLY" collectie. Dit wordt absoluut een topper een cakebox collectie voor hele scherpe prijzen. Maar U kan nog veel meer mooie nieuwe artikelen verwachten, stuk voor stuk natuurlijk van de beste kwaliteit. Natuurlijk zijn we ook bezig om volop scherpe akties voor te bereiden. We houden u op de hoogte.

sprinkhaan

Registered User
Erg leuk om te lezen , ik ben benieuwd welke nieuwe producten we mogen verwachten voor deze jaarwisseling.......

Laatst bewerkt:

Naar China 2014

2014 Naar China

Hier ben ik dan weer..... net terug uit China .. Misschien dit jaar nog weinig geschreven maar dit heeft helemaal niets te maken met het feit dat we niet voor China Red naar China zijn geweest. Sterker nog we zijn er dit jaar nog nooit zoveel geweest!! Niet omdat het eten er zo lekker is (of soms ook wel niet!). Het heeft eigenlijk 2 redenen. 1 we zijn dit jaar 3 keer geweest voor kwaliteitscontroles. Natuurlijk omdat we de kwaliteit van China Red vuurwerk willen waarborgen. Maar ook omdat we het vuurwerk veilig willen hebben!! 2 Ook nog een paar keer voor het uitbreiden van onze collectie.... heeeel veeel nieuws!!!!

Nieuwe Pakkettenlijn.Onze pakkettenlijn is echt bijzonder geworden. 4 hele mooie pakketten met goede producten erin. Niet gevuld met alleen voordelige fonteinen. Nee ze zijn samen gesteld met hoofdzakelijk Cakes met stuk voor stuk mooie uitwerkingen. Ze beginnen al bij een prijsklasse van €39.50.

Nieuwe Cakeboxen.
Pakketten is natuurlijk niet altijd iets voor de echte liefhebbers die hebben graag gewoon dikke cakes of Cakeboxen... die collectie hebben we dan ook flink uitgebreid!! Maar liefst 4 nieuwe boxen in onze totaal nieuwe lijn !Strictly ....Strictly staat voor betaalbare Top klasse. 3 cakeboxen met 19 Shots Hexagon cakes en de topper uit deze collectie is de "Reache for Freedom" 4 zware 25 shots cakes. De bestaande lijn van vorig jaar die bestond uit de "24 Carat Gold" en de "Six best Possible" deze is uitgebeid met het vlaggeschip "Black out Eight" 8keer bijna een halve kilo kruid staat hier garant voor spectakel!!

Overige collectie.
In de collectie bij China Red was er veel behoeften aan leuke kleinere cakes in lage prijsklasse. Dit hebben we dit jaar ook opgepakt. We hebben een lijntje van 9 en 10 shots cakes uitgebracht. 3 cakes van elk met verrassend leuke uitwerkingen in een zeer interesante prijs. Nog 2 nieuwkomers zijn de "Dark Boom"en de "Red Boom" 2 nieuw knal cakes die behalve de klappen ook verrassend mooie sterren laten zien. Natuurlijk ook een mooi Ti Thunder in het effect!