Zwaar vuurwerk vernielt auto

de pyromaniac ©

Registered User
Zodanig beschadigd dat het voertuig is afgeschreven.

BS_9590369_9590369_1292512b.jpg

Groetjes De pyromaniac © :blink1:

gietjo

Registered User
het blijven kinderen he, die dit veroorzaken. totdat ze het zelf overkomt en dan is het jankend naar mammie toe. te triest gewoon en sneu voor die man

jaspertjuh

Registered User
Tja, en het schandalige is dat die jongeren er met een taakstrafje afkomen als ze gepakt worden! Wanneer gaat Den Haag nou eindelijk eens inzien dat er KEIHARD gestraft moet gaan worden!!! Geen slappe excuusjes meer, want tegenwoordig komt het altijd neer op 'Ja, maar dat is zielig voor de persoon die de overtreding heeft begaan', of 'Het zijn nog maar jongeren'.

Geloof me, gasten die dit soort zieke dingen uithalen weten PRECIES waar ze mee bezig zijn, doen dit bewust, en hebben gewoon een hele slechte opvoeding gehad! Met een taakstrafje voorkom je een 2e overtreding echt niet hoor! Die gasten moeten helemaal kaalgeplukt worden, gewoon de volle schade betalen, boete van duizenden euro's er bovenop! En als een 18 jarige al inziet dat het strafrecht in Nederland helemaal NERGENS op slaat dan vraag ik mij in godsnaam af waarom onze lieve regering in Den Haag telkens weer de koppen in het zand steekt!

Het is toch verdomme absurd dat je een boete van honderden, dan al niet duizenden euro's krijgt als je wat siervuurwerk uit Belgie haalt om goedkoper uit te zijn, terwijl iemand die een auto compleet vernielt straks een paar uurtjes mag gaan vegen?!

looneytunie

Registered User
Ik ben het er mee eens maar helaas gaan ze waarschijnlijk niet eens op zoek naar de daders! En die auto, die is aardig naar de kl*te, ik vraag me af met wat voor vuurwerk je dat doet...

gietjo

Registered User
Ik ben het er mee eens maar helaas gaan ze waarschijnlijk niet eens op zoek naar de daders! En die auto, die is aardig naar de kl*te, ik vraag me af met wat voor vuurwerk je dat doet...

dat kan werkelijk vanalles zijn. bumper is plactic, dus is zo gescheurd. maar het raam ligt dr ook uit. Italiaanse bom ofzo. die dreunen ook je trommelvliezen door.

verder ga ik niet lopen raden wat het geweest zou kunnen zijn

GMP82

Zilveren Member
"Volslagen randdebiel vernielt auto met zwaar illegaal vuurwerk."
Dat zou een betere headline zijn...

Ik wacht met smart op het nieuwsbericht; Vuurwerkliefhebbers slaan vuurwerkvandaal in elkaar. Maar ja, dát mag dan natuurlijk weer niet.

Vuurwerkhal.nl

Registered User
Hier krijgt inderdaad het vuurwerk de schuld van de schade en niet die halve zool die al die ellende heeft veroorzaakt.

Nu gaat heel Nederland weer lopen roepen dat zwaar vuurwerk verboden moet worden.
Hoe dan ook het legale vuurwerk krijgt van dit soort ongein ook weer een trap de verkeerde kant op.

Als er niets meer gesloopt wordt met vuurwerk hebben de vuurwerkhaters:mad: geen stok om mee te slaan.

Laatst bewerkt door een moderator:

Jo440

Registered User
Net wat vuurwerkhal.nl zegt, het vuurwerk krijgt de schuld en is de dader, niet de persoon die het aansteekt.

Je ziet ook nergens in de krant, baksteen vernielt winkelruit, dan is het wel jongeren/vandalen o.i.d. vernielen winkelruit.

Erg jammer dat er altijd mensen zijn die zulk soort dingen flikken (en niet het vuurwerk, dat doet ook alleen maar waarvoor het gemaakt is).

GMP82

Zilveren Member
Je ziet ook nergens in de krant, baksteen vernielt winkelruit, dan is het wel jongeren/vandalen o.i.d. vernielen winkelruit.

Ik stel voor om alle bakstenen te verbieden!!!! :mad:

:embarrest: (ships gaat er nou een mod offtopic?:confused:) :embarrest:

:rolleyes:

Sweet Laker

Registered User
Ik denk dat er toch wel een wezenlijk verschil zit in een baksteen of vuurwerk. Een baksteen lopen mensen dagelijks over heen en dat zijn ze gewent. Vuurwerk (en dan zeker dat spul waarmee vandalisme wordt uitgeoefend) heeft naast een slopende uitwerking ook nog eens een hard geluidseffect. Dit maakt op mensen vaak nog meer indruk als alleen de uitwerking (denk aan onweer, de meeste mensen zijn bang voor het geluid, maar niet voor de 100.000 volt dat boven ze aan het voetballen is met wolken -vandaar ook die harde klappen haha-)

Daarnaast hoor ik over vuurwerk vaak dat er wraakacties mee worden gehouden, gericht op andere mensen. En ook brievenbussen bijvoorbeeld zijn met vuurwerk makkelijker te vernielen dan met een baksteen. Dus met vuurwerk wordt net even wat meer persoonlijke schade aangericht.

Tuurlijk is het niet goed te praten dat nieuwsberichten op deze manier omschreven worden, en dat zien we liever gister veranderen.

Maar er is toch een wezenlijk verschil, in mijn ogen althans.

Laatst bewerkt:
Bovenaan