Waarom zouden patronen niet onder vuurwerk vallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nismo

Registered User
Ik zag net dat er een thread was dicht gegooid omdat het over knal patronen zou gaan, en dat niet onder vuurwerk zou vallen. Ik zou hier wel eens meerderen meningen over willen horen.Vind je dat het onder vuurwerk valt of vind je dat het niet onder vuurwerk valt.

Niet om die gene die hem dicht heeft gedaan aan te vallen,want daar heb ik niets over te zeggen maar zou wel meerdere meningen willen horen.Aangezien dit een form is, en meningen verschillen.

P

poziloc

Guest
Knalpatronen dien je met en bestemd pistool af te schieten en dus niet bedoeld om zo los af te steken

nismo

Registered User
Omdat het volgens de wet onder wapens en munitie valt. As simple as that.

Dat klopt het valt onder de wet munitie, maar aangezien dat 85%van het form zich toch niet aan de wet houd en er vrolijk op los knalt en schiet met ilegaal vuurwerk valt dat regeltje bij mijn in het water.

appiehappie

Registered User
Dat klopt het valt onder de wet munitie, maar aangezien dat 85%van het form zich toch niet aan de wet houd en er vrolijk op los knalt en schiet met ilegaal vuurwerk valt dat regeltje bij mijn in het water.

Hoe je het ook wilt wenden of keren, die patronen vallen gewoon niet onder categorie vuurwerk. Of 85% het nou afsteekt als zijnde vuurwerk maakt dus geen zier uit.

Mao zei ooit dat rood de kleur van de vooruitgang was, maar als ik vervolgens door de rood rij en oom agent staat te pennen ontkom ik met het excuus "aangezien 95% van de Nederlanders zich toch niet aan de wet houdt en door rood rijdt valt dat regeltje bij mij in het water" écht niet aan een prent.

KruitFreak

Registered User
Niet alles wat een knal of explosie geeft valt onder vuurwerk en laten we dat zo houden.
Knalpatronen e.d. vallen gelukkig onder een strenge wet.

kingmokum

Banned
De meeste hier houden kilo's vuurwerk onder zich wat zei niet in bezit mogen hebben, en dan moeilijk lopen doen over wat knalpatroontjes?
Ik vind dat als je het op fpm niet over knalpatronen mag hebben omdat het niet legaal is, je net zo goed alle topic's met in nederland verboden consumenten vuurwerk kan sluiten!

1en1 is 2

ltr
king

Bert

Registered User
Ook al zou het onder vuurwerk vallen dan moet het nog wel normaal gebruikt worden, in combinatie met een pistool dus. Gebruik je ze niet op deze manier dan ben je dus eigenlijk aan het stunten met iets wat "jullie" vuurwerk noemen.

Het is gewoon geen vuurwerk, hoe je het ook went of keert.

Wizz

Registered User
Als je er een stukje lont opplakt en zorgt dat er geen vonken kunnen overslaan naar de ontstekingslading dan vind ik het geen onveilig vuurwerk. Overigens vallen patronen alleen onder de wapenwet wanneer ze uit een pistool worden geschoten.

Ik steek liever een patroon af met een goed stuk lont, dan een pirat special van vorig jaar die na 0.5 sec af gaat.

shinji

Moderator
Medewerker
Sorry hoor, maar als er met oudjaar iemand bij mij voor de deur met een pistool gaat staan zwaaien, heb ik,en zeker m'n kinderen, niet het idee dat er gezellig vuurwerk wordt afgestoken.:mad:
En dat lontjes plakken? Lees het patronen topic op AVP en de tranen schieten in je broek.
Kortom, patronen is vuurwerk? Laat me niet lachen.

Tony

Administrator
Medewerker
Niet alles was sassen bevat is vuurwerk. Ik vind gewoon dat dit soort spullen niet onder vuurwerk vallen. Officieel zijn ze daar ook helemaal niet voor gemaakt. Tis dat ze mateloos populair zijn onder de stunters waardoor ze er in duitsland diverse soorten van hebben gemaakt maar ik blijf bij mijn standpunt. Patronen vallen bij mijn niet onder vuurwerk..!!

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Knalpatronen is geen vuurwerk.
Ik heb de laaste tijd een aantal topics doorgelezen, over knalpatronen.

En mijn conclusie is, dat knalpatronen met lont zeer onveilig zijn.
Mede omdat ze gaan rondvliegen als een insekt.
En daar zijn al ongelukken mee gebeurd.

Dus schiet patronen af, met een alarm pistool.
En alarm pistolen/geweren zijn wapens en dat hoort niet thuis op een vuurwerk forum.

Wizz

Registered User
Zoo cigarman, je hebt een paar topics doorgelezen en nu heb je je mening wel gevormd?
Na 200 stuks van deze dingen afgesotken te hebben is er 1 30cm weggeschoven.

En jongens er zijn zat gekkere dingen op de markt die hier wel worden besproken. Ik noem shells, strijkers die veel te vroeg afgaan, jcwt's die vroeger wegvlogen.

Maar een goede discussie is hier never ever mogelijk, niemand die normaal argumenteerd.

Laatst bewerkt:

roelz

Registered User
Ja, oke, maar die gekkere dingen zoals shell's, strijkers, etc, worden wél als vuurwerk beschouwd hoe illegaal ze ook zijn. Die patronen worden gezien als munitie door de wetgever, een 20" shell nog steeds als vuurwerk.

Wizz

Registered User
Ja, oke, maar die gekkere dingen zoals shell's, strijkers, etc, worden wél als vuurwerk beschouwd hoe illegaal ze ook zijn. Die patronen worden gezien als munitie door de wetgever, een 20" shell nog steeds als vuurwerk.

Wanneer ze uit een pistool worden geschoten heb je gelijk, anders niet.
De wet is nooit zwart wit, zelfde idee met een baseballknuppel en de wapenwet bijvoorbeeld.

R3dDevil

Registered User
Sorry hoor, maar als er met oudjaar iemand bij mij voor de deur met een pistool gaat staan zwaaien, heb ik,en zeker m'n kinderen, niet het idee dat er gezellig vuurwerk wordt afgestoken.:mad:
En dat lontjes plakken? Lees het patronen topic op AVP en de tranen schieten in je broek.
Kortom, patronen is vuurwerk? Laat me niet lachen.

Dat gebeurd hier dus echt NIET
gewoon recht omhoog zoals het in de beschrijving staat
niks anders.
Ik blijf overigens bij dat het onder vuurwerk valt.
Ondanks dat het welliswaar met een alarmpistool afgeschoten moet worden.

En als we over lont gaan praten, dan zouden strijkers en dergelijke hier ook niet horen...en valt toch ook wel onder vuurwerk ?

GMP82

Zilveren Member
Een strijker is vuurwerk ontworpen en gemaakt om op een dergelijke manier af te steken.

Een shell is vuurwerk ontworpen en gemaakt om vanuit een mortier afgeschoten te worden.

Knalpatronen zijn ontworpen en gemaakt om met een alarmpistool afgestoken te worden.

Het is daarom munitie. Als je er dan een lontje op plakt wordt het geen vuurwerk, maar gemodificeerde munitie. Niet meer, niet minder.

shinji

Moderator
Medewerker
Maar een goede discussie is hier never ever mogelijk, niemand die normaal argumenteerd.[/QUOTE]

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie veel goede argumenten, Zowel voor als tegen, voorbij komen. Dus lijkt me dit juist een goede discussie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan