Verbod op vuurwerk per straat in Rotterdam

Moontan

Moderator
Medewerker
Verbod op vuurwerk per straat in Rotterdam

ROTTERDAM - Niet de stad, maar de gebiedscommissies mogen straten aanwijzen waar met oud en nieuw vuurwerkverboden gaan gelden.

Dat heeft de gemeenteraad van Rotterdam weliswaar besloten, maar de wijkraden zijn nog lang niet zo ver. Ronald Tol, voorzitter gebiedscommissie Charlois, wil er eerst uitvoering met zijn mede-commissieleden over spreken.

'Het klinkt mooi en prachtig, maar we moeten opletten dat we geen knollen voor citroenen gaan verkopen', aldus Tol. 'Ik kan me helemaal voorstellen dat de bewoners van een verzorgingshuis niet zitten te wachten op vuurwerk. Maar bij een doorsnee woonstraat ligt dat voor deze eerste editie lastig.'

Overstemmen
De voorstanders van een vuurwerkverbod zouden de knalliefhebbers momenteel kunnen overstemmen, terwijl de handhaving op het laatste moment aankomt. De uitvoerbaarheid van een verbod wordt dan ook vooral bepaald door de politie. Tol: 'Je kunt wel iets wensen, maar dat moet straks wel realistisch zijn.'

http://www.dichtbij.nl/rotterdam-ce...rbod-op-vuurwerk-per-straat-in-rotterdam.aspx

magnolia

Registered User
oke dan dat gaat een grote chaos worden .
het is al een hele stap dat men wel weet dat dit niet uitvoerbaar zal zijn .
je zult maar niet al te best in je straat liggen dan hang je .
slaat weer helemaal nergens op .
En wat lost het op dan .
zo n verbod geld alleen maar tot het einde van de straat .
ik neem aan dat ik niks meer hoef te zeggen .

Laatst bewerkt:

sprinkhaan

Registered User
Welke wet zegt dat men mij zomaar het afsteken van vuurwerk mag verbieden tussen de toegelaten tijden?
Ik vind het weer heel wonderbaarlijk , maar we leven ook in een land wat met de dag wonderbaarlijker word. :huh:

oerendhard

Registered User
per straat zullen er borden komen te hangen of je hier nu wel of niet vuurwerk mag afsteken.
ook zullen hier de afsteek tijden op staan,en evt. een alternatief waar je het beste heen kan gaan om je vuurwerk af te steken.
wel kan dit per uur veranderen omdat er klagers kunnen zijn die vinden dat er te veel vuurwerk is in hun straat.

D

Deleted member 17038

Guest
per straat zullen er borden komen te hangen of je hier nu wel of niet vuurwerk mag afsteken.
ook zullen hier de afsteek tijden op staan,en evt. een alternatief waar je het beste heen kan gaan om je vuurwerk af te steken.
wel kan dit per uur veranderen omdat er klagers kunnen zijn die vinden dat er te veel vuurwerk is in hun straat.
:hehe!: Genius... Lekker lang lopen met je vuurwerk. Verplicht herrie maken in de buurt van iemand anders.. Idioten!

sprinkhaan

Registered User

Als ze dit gaan doen zijn we echt de weg kwijt, word een mega puinhoop zo natuurlijk.
Lekker de ene helft van de buurt opstoken tegen de andere dat is het, word er zeker gezelliger op in de straat op deze manier.
Idioten!

GMP82

Zilveren Member
Goh ik wist niet dat het politiekorps van Rotterdam zo groot was, dat ze in elk van die straat een agent konden plaatsen. Petje af hoor!

Grizmo Raizor

Registered User
Wil je om 18 uur gaan afsteken ben je uren lang aan het zoeken waar het kan! Ja ja.. weg met de pret, kun je alweer tot volgend jaar wachten omdat de tijd dan al om is. Stelletje gekken!

Bovenaan