75-mm zei:
Ik had nog nooit eerder shells geschoten dus vond het wel leuk .. ik begon met 3'' heb alle info goed gelezen ik heb karton shells met effect Gold Glittering Willow (deze shell) Ik vond hem wel mooi maar niet egt groot kan dat aan het effect liggen ? we hadden 20/30 meter afstand ik vond hem best tegenvallen kwa grootte van effect, de burstknal was goed, is red peony groter of Super Brocade..?? De buis stonk naar Ei toen ik hem ophaalde
Een Willow is meer een hangend effect en is qua grootte niet te vergelijken met een Peony, bij een Willow is het juist de eigenschap direct naar burst al naar de grond te trekken (niet geheel).
Een Peony daarentegen heeft een andere soort samenstelling van sas qua korrelgrootte en wordt bij de burst ook verder uitgeworpen doordat de sassen langs de gehele schaal zijn gelegt.
Ook is de dichtheid heel anders bij een Willow dan bij een Peony.
Ik heb wel van meerdere mensen gehoord dat ze een kal. 75mm shell vrij mager van effect vonden, maar dit kan komen door de geweldige verhalen die tenronde gaan, sommigen beschouwen het ook dat als je een kal. 75mm shell hebt een effectgrootte hebt van een halve kilometer, en als je dat dan gaat geloven valt je het vies tegen en wordt het dus een teleurstelling.
Oja ook nog even over de lucht die van de mortier afkomt na 1 keer schieten, dit is een best giftig gas en moet je niet met je hoofd boven de buis een teug van nemen wat dan heb je de kans even een black out te krijgen voor een paar seconden.
Dus pas ermee op, als je ze weer vervoert zorg dan voor een ventalatie in de auto want anders heb je toch geen echt een aangename parfum in de auto