Arno Bonte wil verhogen afsteektijden vuurwerk en uitbreiding vuurwerkvrije zones

Moontan

Moderator
Medewerker
Arno Bonte, GroenLinks-raadslid in Rotterdam en tevens initiatiefnemer van het meldpunt vuurwerkoverlast, vindt dat de 31 vuurwerkvrije zones in Rotterdam tijdens de jaarwisseling hun dienst weldegelijk hebben bewezen. „Zeventien procent is niet niks en laat in mijn ogen zien dat deze maatregelen wel degelijk effect hebben. Toch ben ik met de oogarsten eens dat er nog steeds te veel mensen slachtoffer worden van vuurwerk. Om die reden ga ik voorstellen de afsteektijden opnieuw te verhogen. Van 18.00 uur naar 22.00 uur en wil ik een uitbreiding van de vuurwerkvrije zones.”

http://www.metronieuws.nl/binnenland/2015/01/oogartsen-zien-minimale-daling-vuurwerkletsel

rodepo

Registered User
Ik ga voorstellen een Arno Bonte verbod. Omdat hij onnodig politieke tijd en dus belastinggeld verspilt. Dit geld kan je dan weer gebruiken voor handhaving van de regels die er wel toe doen.

Koetje

Registered User
Ik ben van huis uit niet heel agressief maar als ik deze lamlul ooit tegenkom weet ik niet of ik mij in kan houden. Deze knakker gaat net zolang door tot ie zijn doel bereikt.

AWG

Registered User
heeft die gozer niet toevallig een hobby, die wij voor hem kunnen verzieken??? koekje van eigen deeg ofzo???

Moontan

Moderator
Medewerker
Het is momenteel extreem stil in de media. Komt vooral omdat de jaarwisseling over het algemeen rustig verlopen is.
Weinig incidenten, weinig excessen en ongelukken.
Het gaat gelukkig de goeie kant op. Laten we hopen dat deze tendens de komende jaren zal doorzetten.

Extreem stil in de media. Hier en daar nog een Burgemeester die terecht ontevreden is over de ontstane schade en zijn ongerieven uit in de media en in de gemeenteraad.

Extreem stil in de media. Op één persoon na: Arno Bonte, de grootste vuurwerkhater van ons land. Arno Bonte die echt het hele jaar last heeft van vuurwerk lijkt het zo te zijn.
Geldverspilling pur sang wat die man allemaal wel niet kost en doet.
Het wordt tijd dat de gemeenteraad van Rotterdam die man eens aan de tand gaat voelen.

AWG

Registered User
nee hoor die maffert kleurt altijd (voor zover bekend) precies tussen de wettelijke lijntjes.
ondertussen lobbyet hij zich helemaal suf.

dat is de politiek van vandaag de dag, vragen stellen tot je een ons weegt en nooit met een echte antwoord/oplossing komen.(beetje voorliegen van de bevolking daarentegen doet het altijd heel lekker).

kan me er druk om maken en heb dat net ook heel eventjes gedaan, wij kunnen er toch niets aan doen, hij gaat gewoon verder met gif-spugen als een gargoyle.
en hij krijgt in nederland alle ruimte om dat te kunnen doen, door enerzijds de politiek die hem niet terugfluit op zijn ziekelijke gedrag, en anderzijds omdat het overgrote deel van de nederlandse bevolking volkomen van de pot gerukt is. in wat voor vorm dan ook.
bonte is een product van onze maatschappij, hem dat kwalijk nemen is net als een gek kwalijk nemen dat ie gek is.(alsof die dat dan zelf zou begrijpen...?)

Laatst bewerkt:

flogsway

Registered User
ik kom die vreselijkee lamzak iedere dag tegen brrrrrrrrrrrrrrrrr krijg er de kriebels van , net als al die andere linkse geitenwollensokken knakkers

RedBaron

Registered User
ik kom die vreselijkee lamzak iedere dag tegen brrrrrrrrrrrrrrrrr krijg er de kriebels van , net als al die andere linkse geitenwollensokken knakkers

Dat lijkt me heel erg.. en verleidelijk als die nét oversteekt voor je auto..

Maar houd die knakker dan nooit op? Volgens mij heeft de beste man een hele, hele nare jeugd gehad.. want anders kan je toch niet zo zijn.. Of vergis ik me nu ?

chromeeh

Registered User
Dat lijkt me heel erg.. en verleidelijk als die nét oversteekt voor je auto..

Maar houd die knakker dan nooit op? Volgens mij heeft de beste man een hele, hele nare jeugd gehad.. want anders kan je toch niet zo zijn.. Of vergis ik me nu ?

Probleem is, die man heeft er z'n kruistocht (in spijkerbroek) van gemaakt...
Ik vraag me wel af, waarom heeft die man zo'n diep gewortelde hekel (haat) aan vuurwerk?

RedBaron

Registered User
Gebruik van een vuurwerkbril (eigen verantwoording) kan het aantal slachtoffers ook minderen!

Nou dat is volgens sommige ook al niet goed genoeg meer.. Terwijl ik er dit jaar toch best profijt van gehad heb!

Maar ja die groen linkse types die hebben nu eenmaal iets debiels kennelijke.. wat ze perse willen verbieden (het liefst alles wat wij leuk vinden) Dat moet dan ook maar..ook al is er totaal geen draag vlak voor.. dan creëren ze die wel, desnoods met leugens en andere idiote dingen.. Heb ook sterk de indruk dat ze graag die dingen willen verbieden die ze zelf niet willen, kunnen of mogen\mochten hebben.

Puur

Registered User
de beste man gaat net zolang door tot het helemaal afgelopen is.
de jaarwisseling verliep relatief rustig dus prima argument van hem om te zeggen"we kunnen het verder indammen"
had er grote chaos geweest had hij kunnen zeggen"gelijk afschaffen"
tis een win win situatie voor hem en voor ons kunnen we nog een paar jaar genieten maar krijgt hij uiteindelijk toch zijn zin.

maar ik blijf erbij dat de grote vuurwerkheren in nederland eens ten strijde moeten gaan tegen deze hetze en dan volgen heel veel liefhebbers in de strijd tegen onder andere de heer bonte en aanhang, maar het blijft angstig stil vanuit die hoek.
als ik een hoge pief was was ik allang ten strijde getrokken tegen bonte want snoer hem de mond en de angel is al grotendeels weg in de discussie.

petertje23

Registered User
Ze verdraaien alles toch zo dat het goed uitkomt voor hun.
Het is te triest voor woorden dat dit soort mensen een platform in de media krijgen.
Het is van de media ook niet al te netjes om de andere kant niet te belichten.

We kunnen wel met zijn allen naar het meldpunt GroenLinks en hopen dat er wat meegedaan word:
http://meldpuntgroenlinks.nl/

Dim

Product Beheer
Medewerker
Dit wisten we toch allemaal al lang? Mooi voorstel 18:00 tot 22:00 vuurwerk afsteken! De echte jaarwisseling vier je dan zonder vuurwerk!

Ach.. Ik zie het verder inkorten niet gebeuren. Er is aangetoond dat het inkorten niet minder slachtoffers heeft opgeleverd dus een verdere inkorting heeft dat ook zeker niet als resultaat!

Tony

Administrator
Medewerker
Dit wisten we toch allemaal al lang? Mooi voorstel 18:00 tot 22:00 vuurwerk afsteken! De echte jaarwisseling vier je dan zonder vuurwerk!

Ach.. Ik zie het verder inkorten niet gebeuren. Er is aangetoond dat het inkorten niet minder slachtoffers heeft opgeleverd dus een verdere inkorting heeft dat ook zeker niet als resultaat!

Dat zegt hij niet. Hij zegt ipv van 18uur moet het om
22uur pas beginnen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bovenaan